@Red (27.04.2025 21:01): Ač nejsem programátor, laicky se mi zdá, že by se ten algoritmus dal vylepšit nějakými primitivními podmínkami ve stylu, že když například predátor detekuje, že se jeho pohyb zastavil či je nižší než nějaká hodnota, začne se pohybovat jedním ze čtyř kolmých směrů a to nejlépe tím, aby se jeho vzdálenost od kořisti zmenšovala. Zkoušel jsem promt na tuhle hru zadat i Claude 3.7 Sonnet (moc Claude nepoužívám a ani jsem nevěděl, že tahle nejlepší Anthropic verze je dostupná free) a výsledky z počátku vypadaly zajímavě. Kořist docela rafinovaně kličkovala, ale pak se skoro vždy zasekla v rohu. Navrhl jsem Claude právě ten nápad s detekcí rychlosti, popřípadě s tím, že by mohl použít algoritmus A*, ale poté se mi Claude 3x nebo 4x zasekl a nedokončil kód, zjevně z toho důvodu, že přesáhl požadovanou délku. To se opakovalo i když jsem ho požádal, aby z kódu vynechal vysvětlující komentáře, které tam zabíraly spoustu místa. Škoda. Ostatně myslím, že velikost kontextového okna tyhle modely omezuje. Je to vidět i na tom, že Gemini, který má kontextové okno největší (snad 1 milion tokenů), píše také nejdelší kód. Ale i přesto mám pocit, že udělat kód větší než 30 kB si netroufá. Copilot a 4o skoro nikdy nejsou přes 8 kB. Částečně mi to potvrdil nedávno jeden článek od Čížka z živě.cz, kde se pokoušel s pomocí AI vytvořit nový programovací jazyk. Dle něj od 75 tisíc znaků přestala být AI k ničemu a nechápala celý svůj kód.
@Dan9K (27.04.2025 23:23): Vždy je mazanější své nápady předem dehonestovat a vzít tak vítr z plachet haterům :-)
@Dan9K (27.04.2025 23:23): Vždy je mazanější své nápady předem dehonestovat a vzít tak vítr z plachet haterům :-)